Gestiunea corecta pentru Service-ul tau GSM


   

Una din cele mai mari probleme cand vine vorba de un service GSM este gestionarea eficienta  si cand spun gestionare ma refer la tot ce inseamna organizare, planificare si control a tuturor activitatilor legate de o astfel de afacere.
     Pornim de la ideea ca orice activitate facuta la intamplare, fara un plan bine pus la punct, este o activitate a carei rezultat nu este unul MAXIM, iar orice manager isi doreste sa obtina cele mai bune rezultate posibile din afacerea sa,. Putem trage concluzia ca GESTIONAREA CORECTA A SERVICE-ului NU ESTE OPTIONALA.

    De ce ai nevoie?
Timp de 6 ani am cautat solutii, am cerut  pareri autorizate dar nimeni nu te invata concret cum sa iti controlezi afacerea, astfel ca am luat decizia sa implementez o aplicatie care sa faca toata munca in locul meu, www.gestiuneservice.ro

   Despre ce munca este vorba?
Orice companie, are din punct de vedere legal o serie de obligatii atat fata de STAT cat si fata de angajati si clienti; toate aceste obligatii se traduc in emiteri de documente fiscale sau nefiscale si plati (salarii, taxe si impozite, etc)
Aplicatia gestiuneservice.ro esto conceputa tocmai in aceasta directie si  este implementata pe mai multe module (GESTIUNE CLIENTI, GESTIUNE SERVICE, GESTIUNE VANZARI, RAPOARTE, etc)

GESTIONAREA CORECTA A SERVICE-ului implica emiterea urmatoarelor documente de baza:
 
-Procesul verbal de intrare in service (PV) este un document in care sunt reflectate date referitoare la PRODUS (tip produs, serie de identificare, culoare , etc) CLIENT (nume, nr de telefon, adresa de mail, etc) si DEFECT (ce problema are telefonul, cat dureaza reparatia, care sunt costurile.

-Certificatul de garantie. Conform legii toate produsele sau serviciile oferite spre vanzare trebuiesc insotite de un certificat de garantie. Acest certificat este un document prin care firma da asigurari clientului ca produsul sau serviciul achizitionat respecta anumite conditii si in caz de defecte sau inadvertente clientul va fi despagubit.

-Certificatul constatator. Acest document nu este obligatoriu in toate situatiile dar este de asemeni un act care atesta o diagnoza a produsului; concret, clientul iti aduce un telefon in service iar in urma constatarii s-au observat anumite defecte. Aceste defecte fac obiectul certificatului constatator.

Aceste 3 documente sunt interdependente si sunt cel mai des utilizate pentru evidenta intrarilor si iesirilor din service.
-PV este intocmit la intrarea produsului in service
- Certificatul de garantie este emis in urma unei reparatii efectuate cu succes
-Certificatul constatator se emite in urma unei reparatii nereusite sau a unei verificari a produsului.

BUN. Dar in ce consta aceasta gestiune corecta despre care vorbim?

Emite documentele necesare intrarii sau iesirii din service

Daca este sa ne legam strict de aceste documente atunci trebuie sa stii ca emiterea fiecarui document in parte iti ia timp iar intr-un service GSM nu prea ai timp sa completezi hartii asa ca de cele mai multe ori aceste documente NU SUNT EMISE. Asta este o gresala foarte mare.
Daca e sa ne raportam la lege, orice intrare sau iesire din service fara un act justificator (PV. CG sau CC) se considera FRAUDA. (amenda+confiscare marfa+inchidere pe perioada determinata)
Daca ne referim la controlul pe care il ai asupra service-ului tau, la fel exista o problema foarte mare; practic daca nu emiti documentele de care vorbeam risti sa fii tu insuti inselat fie de clienti de rea credinta, fie de angajati.

Exista mai multe motive pentru care aceste acte sunt importante:
-functionarea service-ului in legalitate
-evitarea unor obstacole in raport cu clientii si cu angajatii
-creearea unei baze de date cu clientii tai
-posibilitatea de a-ti calcula profitul sau incasarile din service pe o anumita perioada de timp
-pastrarea unor rapoarte care te pot ajuta in planificarea afcerii tale (stii concret ce telefoane ti-au intrat in service si poti pentru acel tip de produs sa iti faci stocuri de piese, etc)

Aceste documente, daca sunt in varianta printata, sunt utile, dar daca sunt in varianta ONLINE atunci sunt o adevarata sursa de informatii.
Aplicatia gestiuneservice.ro exact asta face. Iti ofera acces la toata baza de date ONLINE, toate intrarile si toate iesirile din service si iti emite automat anumite documente cum ar fi, certificatele de garantie si certificatele constatatoare, note de retur sau note de comanda, etc. Timpul de completare al oricarui document este redus la jumatate .... sunt 10000de motive sa fii online.

Fa-ti o baza de date cu clientii

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ce ai nevoie pentru a initia o afacere de tip Service GSM?